Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Nyckeln

Kategori: Fantasy

Författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
ISBN: 9789129677812.
Serie: Engelsforstrilogin.

Det har bara gått en dryg månad sedan de tragiska händelserna i Engelsforsgymnasiets matsal, som slutade med att Max hamnade i koma. De utvalda får dock ingen tid att hämta sig innan deras värld åter vänds upp och ner. Hemligheter avslöjas, frågor får sina svar och lojaliteter prövas i den tredje och avslutande delen av Engelsforstrilogin.

Nyckeln (kartonnage)

Jag vill inte avslöja mer av handlingen i Nyckeln, för att inte förstöra läsupplevelsen för dig som ännu inte har läst den. Jag kan dock berätta att mina förväntningar var höga men att jag inte blev det minsta besviken! Nyckeln är den perfekta avslutningen på en fantastisk trilogi; Strandberg & Bergmark Elfgren har lyckats med konststycket att börja med en fantastisk bok (Cirkeln), och sedan göra varje del i serien ännu bättre, för att avsluta på topp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: