Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Jussi Adler Olsen

Kategori: Allt och inget

Jussi Adler Olsen har fort gått till att bli en av mina absoluta favoritdeckarförfattare; ett underbart persongalleri med fantastiska interaktioner mellan huvudkaraktärerna och övriga inblandade spelar här en stor roll för mig. Att deckargåtorna dessutom ofta är komplexa och en smula samhällskritiska lyfter bara det hela ytterligare en division.

En av mina studiekamrater/följare på Facebook ställde frågan om någon vet när nästa bok i serien om avdelning Q kommer ut, och efter lite detektivarbete hittade jag denna fina intervju med Adler Olsen. Där fick jag veta att nästa bok i serien planeras för publicering i Danmark i december, vilket troligtvis innebär att vi svenska får ge oss till tåls fram till början av nästa år, såvida vi inte antar utmaningen att läsa på danska..?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: