Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Vid cirkelns slut - Vägen till Umbria I

Kategori: Fantasy

Författare: Jan-Erik Ullström.
ISBN: 978-9-1979-5131-9. 






 Vägen till Umbria är på många sätt en typisk fantasybok, men man börjar i denna inledande bok alltmer ana att det kommer att bli så mycket mer.

Även här tycker jag till en början att historien är alltför mångdimensionell; det är alltför många parallella berättelser, personer och verkligheter att hålla reda på. Allteftersom jag kommer in i Umbrias underliga verklighet upplevs detta problem allt mindre, och jag ser verkligen fram emot att gå vidare i del 2.
Jan-Erik Ullström har planer på en nyutgivning av vägen till Umbria, finslipad och i en enda volym med kartor och annat fördjupningmaterial. Det ser jag fram emot jättemycket; jag tror att det kan bli helt fantastiskt!

Hör författaren själv berätta om den fantastiska Vägen till Umbria!
- Visste inte att den fanns på Storytel (som ni ju vet att jag ääälskar), blir nästan lite sugen på att lyssna på den också, för att se vad jag då upptäcker...

Tack till Mörkersdottir förlag, för en fantastisk Alla hjärtans dagspresent!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: