Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Sandmannen

Kategori: Deckare

Författare: Lars Keppler.
ISBN: 9789100130169.

En ung, utmärglad och svårt sjuk man kommer gående över en järnvägsbro. Det visar sig att han och hans syster för tio år sedan blev kidnappade av den ökände seriemördaren Jurek Walter, som greps strax efter att syskonen kidnappats. Walter har sedan dess tillbringat sin tid isolerad och inlåst i en högsäkerhetsbunker, utan kontakt med någon människa.

I den unge mannens vittnesmål kommer det fram fakta som innebär att även hans syster fortfarande kan vara vid liv, men den ende som vet vart hon i så fall befinner sig är Jurek Walter, och han är känd för att manipulera människors sinnen, och vägra att svara på frågor. Det krävs ett okonventionellt angreppssätt för att få Walter att tala, men om systern fortfarande är vid liv är sannolikheten hög att även hon är svårt sjuk, och inte har så lång tid kvar; ska man hinna manipulera den store manipulatören, och få honom att tala innan tiden runnit ut?

Sandmannen (inbunden)

Jag gillar skarpt Lars Kepplers tidigare böcker, jag tycker att varje bok i serien har blivit bättre och bättre, och med Sandmannen överträffar Keppler återigen sig själv! En oerhört spännande bok med högt tempo och stark psykologisk påverkan. Dessutom får man äntligen veta hela historien om vad som egentligen hände när Joona Linna tog det svåra beslutet att låta sin fru och dotter gå under jorden och dödförklaras.

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Åh vad jag nu längtar efter att läsa den! :)

    Svar: Du har något att se fram emot; den är RIKTIGT bra!
    Bokälskaren

    2012-11-17 | 06:20:37
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com
  • Malin säger:

    Coolt. Jag ska precis lägga upp min recension av denna bok nu. Kan säga att jag håller fullständigt med dig. Den är RIKTIGT bra!

    Svar: Ska bli spännande att läsa din recension!
    Bokälskaren

    2013-02-08 | 12:00:24
    Bloggadress: http://malinb67.blogpsot.com
  • Malin säger:

    hmmm... såg att min bloggadress blev lite fel på förra inlägget. suck, skyller på influensatider och hög feber. Korrekt är förståss: malinb67.blogspot.com

    2013-02-08 | 12:02:39
    Bloggadress: http://malinb67.blogspot.com

Kommentera inlägget här: