Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Gustavs grabb

Kategori: Biografi

Författare: Leif GW Persson.
ISBN: 9789100127268.
Uppläsare: Peter Andersson.

Gustavs grabb är den första ljudbok jag har lyssnat på. Jag vet- Hopplöst omodernt, men så är det. Jag gillar helt enkelt känslan av en "riktig" bok; av känslan att hålla i den och bläddra bland sidorna. Det här med ljudböcker är dock ett mycket trevligt och smart fenomen, som komplemment till den vanliga boken; man kan ju passa på att "läsa" vid så många tillfällen där det annars är omöjligt; i bilen, ute på promenad, när man går på sta'n, osv osv... Möjligheterna är oändliga! Själv har jag mestadels lyssnat på boken i bilen, på väg till och från jobbet, samt ibland medan jag väntat på att försöka sova. Det jag kan konstatera är dock att jag har en tendens att inte koncentrera mig lika mycket som jag gör när jag läser, utan kommer ibland på mig med att låta tankarna vandra, så jag måste påminna mig själv om att jag faktiskt lyssnar på en bok. Kanske har detta att göra med just denna uppläsare; har inte alls upplevt detta problem med den bok jag nu lyssnar på...

Gustavs grabb (e-bok)

Boken som sådan tycker jag fångar Leif GW Persson på pricken; den är lågmäld och mysig. Man får följa honom genom sin uppväxt, som han minns den, och får ta del av det mörker som följt honom genom hela livet. Jag kan verkligen rekommendera boken till den som gillar GW (som för övrigt betyder Gustav Willy)!