Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Läsrapport maj 2012

Kategori: Läsrapport

Gustavs grabb - Leif GW Persson (Ljudbok).
Vampyrens märke - PC Cast & Kristin Cast (House of night del 1).
Sveket - PC Cast & Kristin Cast (House of night, del 2).
Alla mina vänner är superhjältar - Andrew Kaufman (Ljudbok).
Rikitikitavi - Rickard Wolf (Ljudbok).
Den femte årstiden - Mons Kallentoft.
Utvald - PC Cast & Kristin Cast (House of night, del 3).
Svart ängel - PC Cast & Kristin Cast (House of night, del 4).
De utvalda: Monstrets dotter - Kristin Cashore (De utvalda, del 2).
Hela havet stormar - Arne Dahl.
Jagad - PC Cast & Kristin Cast (House of night, del 5).
Frestad - PC Cast & Kristin Cast (House of night, del 6).
Bränd - PC Cast & Kristin Cast (House of night, del 7).


Statistik:
Antal omläsningar:
Antal böcker på engelska:
Antal hyllvärmare:

Antal biografier: 4
Antal deckare: 2
Antal fantasyböcker: 9
Antal romaner:
Antal SF-böcker:
Antal självhjälpsböcker:
Antal spänningsromaner:
Antal skräckböcker:

Antal vetenskapliga rapporter:

Antal ljudböcker: 3
Sammanlagt antal: 15

Det är inte så svårt att konstatera att Fantasy och YA dominerade maj månad för min del. Till stor del beror det på den underbara serien House of Night, av PC Cast och Kristin Cast; ett måste för fantasy- och YA-älskare!
Vidare har jag lyssnat på en del e-böcker, via Storytel. Det har hittills främst varit biografier jag har lyssnat på, via mobilen, på väg till och från jobbet, när jag gått och handlat, osv. En ny form för mig att inta litteraturen, men det kan verkligen rekommenderas; en tråkig resa eller storhandling kan bli riktigt spännande!