Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Fredagsfrågan v. 23: Hur många sidor läser du i en bok innan du ger upp?

Kategori: Allt och inget

En del har särskilda sidantal som de ger en bok innan de slutar läsa i den (om den verkar helt hopplös). En del kan inte ge upp en bok. Hur resonerar du?

För min del så bär det mig väldigt mycket emot att inte läsa färdigt en bok jag har börjat läsa. Många som besvarade frågan hos Bokhora menade att de inte hade tid att slösa bort på dåliga böcker, jag tänker nog egentligen tvärtom; ”Har jag lagt ner den här tiden på boken så måste jag ju läsa ut den, annars är ju den tiden helt bortkastad!”

Däremot så KAN jag faktiskt lägga boken åt sidan ett tag, och läsa en eller två andra böcker emellan- men den får inte ligga alltför länge… Den bok som fått ”vila” längst är helt klart Den motvillige monarken, som jag lade åt sidan i närmare ett år - Men en dag tog jag tag i det och läste ut den också..:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: