Bokälskaren

Du ser mig oftast djupt försjunken i en bok...

Jokos tidskriftsenkät

Kategori: Allt och inget

Hittade en rolig liten enkät hos Bokhora, som jag givetvis måste roa mig med att besvara!
 

Vilka tidningar prenumererar du på eller köper regelbundet?

Jag prenumererar på Amelia (stående julklapp sedan flera år, av mor och far), och får Vårdfokus via facket. Fästmannen prenumererar på Illustrerad vetenskap och PC gamer (även det stående julklappar från mina föräldrar - Perfekt!).

 

Din senaste upptäckt i tidningshyllan?

Undviker oftast tidningshyllan; tycker att de flesta "damtidningar" är ganska ointressanta och innehållslösa, och köper mig hellre en god bok (tidningarna kostar ju numera nästan lika mycket som en pocketbok!). Skriva gillade jag dock, men den finns nog inte att köpa på ICA?

 

Vilka tidningar undviker du i tidningshyllan?

Skvallerblaskorna och tidningar av typen "mobiltelefoni/data for dummies"...

 

Vilka tidningar läser du på toaletten?

De som finns tillgängliga; tidningar är perfekta att läsa på just toaletten, just för deras brist på längre, sammanhängande handling!

 

Vilka tidningar låter du ligga framme när du har gäster?

De som finns i tidningshögen. Ser dock inte tidningar som något att skryta över, och har nog inga vänner/gäster som blir imponerade av vilka tidningar jag läser...

 

Vilka tidningar gömmer du när du har gäster?

Jag gömmer inte direkt några, men jag plockar kanske undan de äldsta...
 
Hur mycket handlar du tidningar för varje månad?
Inget alls. Tack vare mina föräldrar har vi "gratis" prenumerationer på det tidningar vi är intresserade av, och dagstidningar läser vi på nätet eller på jobbet.
 
Vilken tidning ger du bort till din mamma?

Jag ger bort böcker till min mamma :)

 

Vilken tidning ger du bort till din pappa?

Min pappa är ingen storläsare, och han prenumererar redan på de dags- och månadstidningar han vill ha; den lokala dagstidningen och diverse tidningar/magasin som rör lantbruk.

 

Vilken tidning saknar du?

Kommer inte på någon på rak arm...

 

Vad gör du med tidningar som du inte vill spara?

Tidigare har jag sparat på alla tidningar, men efter X antal år så insåg jag att de tar enormt mycket plats, är sjukt tunga samt att jag aldrig läser om dem. Tidigare lämnade jag dem till pappersinsamlingen, men nu tar jag med dem till jobbet, så att fler kan få glädje av dem.

Vårdfokus hamnar dock fortfarande i pappersinsamlingen; den har ju alla kollegor redan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: