Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Livet som sjuksköterska

Kategori: Jobbet

En får verkligen vara med om allt möjligt, tänkbart som otänkbart, när en arbetar på en vårdcentral! Måmga patienter är arga, skriker och svär. Många är också glada, tacksamma och nöjda. En får lära sig att aldrig döma hunden efter håren; gamla gummor och gubbar svär och röker opium. Medelålders och unga hinner inte vara sjuka. Barn drabbas av djupa depressioner och vill inte leva. Förvånansvärt många uppsöker sjukvården på grund av nageltrång. Pilonidalcystor hade jag aldrig hört talas om innan jag började arbeta på vårdcentral, plötsligt känns det som någonting som var och varannan människa drabbas av.

Listan kan göras oändlig, men sammanfattningsvis så älskar jag mitt jobb, med alla möten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: