Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Eurovision song contest

Kategori: Aktuellt

Melodi nr 1, Belgien: Medryckande och trallvänligt, men inte särskilt modernt. Ingenting jag själv skulle lyssna på.

Melodi nr 2, Tjeckien: Har sina intressanta partier, men är mestadels bara pompös, gapig och tråkig.

Melodi nr 3, Nederländerna: Detta gillade jag! 👍 Snygg scen, dessutom!


Melodi nr 4, Azerbajdzjan: Inte alls min smak, dessutom alltför rörig scenshow!

Melodi nr 5, Ungern: Han var ju trevlig att titta på... Gillar rösten, och låten är helt ok, men något seg och refrängen är lite tråkig.

Melodi nr 6, Italien: Vet inte varför jag fått för mig att Italiens bidrag skulle framföras av en man..? Gillar det skarpt!  👍😄

Melodi nr 7, Israel: Den där glittersynthlooken... Finner rösten och låten intressant, och gillar det där hjulet!

Melodi nr 8, Bulgarien: Cool tjej! Mycket underlig outfit. Helt OK låt.

Melodi nr 9, Sverige: Gillar gladpoppen skarpt! Gillar till skillnad från många den nedtonade outfiten, den passar till låten. Hans små nedtonade gester blir pricken över i!👌💖


Melodi nr 10, Tyskland: Vad 17 har hon på sig?? Gillar låten och scenen!

Melodi nr 11, Frankrike: Gillar den! Han är ju dessutom väldigt trevlig att titta på...

Melodi nr 12, Polen: För pompöst, på fel sätt. En vän frågade vad Conchita Wurst gör i tävlingen i år igen, och likheten är onekligen slående!

Melodi nr 13, Australien: Hur kommer det sig att de ens är med i Eurovision??  Bra låt, vacker tjej med intressant röst.

Melodi nr 14, Cypern: Äntligen lite riktiga instrument!  Mitt rockarhjärta klappar lite extra! 💖 Min favorit hittils (förutom Frans)!


Melodi nr 15, Serbien: Känns som att alltför mycket som inte passar ihop pågår samtidigt...

Melodi nr 16, Lettland: Fartfyllt och trevligt,  får säkert många röster från kidsen, men har vi inte hört det förut?

Melodi nr 17, Kroatien: Älskar det! 💖


Melodi nr 18, Ryssland: Intressant show, men är inte säker på att den inte täcker över en väldigt underlig låt...

Melodi nr 19, Spanien: Gillar den! 👏👏😄


Melodi nr 20, Lettland: Får känslan att han sjunger till en annan musik än den vi hör... Gillar sången men inte musiken. Konstigt!

Melodi nr 21, Ukraina: Nej.

Min TV lade av större delen av Melodi nr 22, men jag skulle tippa på mittfältet...

Melodi nr 23, Georgien: Här kommer ännu en låt i min smak. Nice! Onödigt mycket EP-blink i mitten, dock.

Melodi nr 24, Österrike: Söt tjej! Gillar franskan. Bra låt och nice scenshow! En av mina riktiga favoriter! 👌


Melodi nr 25, UK: Trevlig låt, men tyvärr lite tråkig.

Melodi nr 26, Armenien: Hörde vi inte den här låten för en stund sedan??? Inte bättre den här gången.

OK. Favoriterna är Sverige, Österrike,  Spanien, Kroatien och Cypern. Vilka är dina?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: