Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Följetonger...

Kategori: Hälsa

Min luftvägsinfektion har visat sig vara en riktig följetong... 😔 Idag känns det dock som om det har vänt lite grand ; jag har åtminstone emellanåt kunnat få fram några hörbara ljud, och jag har inte varit riktigt luka trött. Hostan är värre, men det känns som att slemmet äntligen lossnar, långt nere i bröstet. 



En annan följetong har min rygg visat sig vara. Efter steloperationen -14 är jag 100 gånger bättre än jag hade vågat hoppas på att bli. För ett par veckor sedan gjorde jag en ny CT (datortomografi)  enligt ordination från chefsläkaren på Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs.  Jag hade räknat med brevsvar där det stod att allt såg ut som förväntat. Istället fick jag idag en kallelse för besök hos överläkare/neurokirurg samt sjuksköterska den 12/1. Bifogat var dessutom ett formulär där en får fylla i en massa frågor inför operation och narkos! För min del känns det inte alls aktuellt, så jag blev en aning oroad, men jag ska lägga undan de tankarna tills det är dags för besöket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: