Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tillfälligheter...

Kategori: Eftertanke

Min mormors mor var synsk, och det är ingen hemlighet att både jag och mamma har ärvt en del av hennes förmågor. Exempelvis kan vi se, höra och känna spöken, men det är inte det jag tänker skriva om idag.

Du vet hur det är när du tänker på en person och denne strax därpå ringer dig? Det händer mig varje dag, jag kan nämna några exempel från jobbet:

Jag satt och gick igenom våra väntelistor och kom fram till en herre som inte varit där på alltför länge. Vissa omständigheter gjorde dock att jag lade honom åt sidan, och tänkte att det nog fanns en särskild anledning till det. Blicken drogs till hans namn flera gånger, men jag kom varje gång till samma slutsats. En kort stund senare ringer samme man och vill förnya sina recept, jag berättar om sammanträffandet för en kollega, vi skrattar lite och går vidare. Ett par timmar senare ringer ambulansen om att något har inträffat samme man, men att han inte mår så dåligt utan kan komma till vårdcentralen!

Dagen därpå satt jag återigen med väntelistorna, kallade en man som inte haft någon kontakt alls med vårdcentralen på över ett år - och precis när jag skriver ut hans kallelse så ringer han och ber om nya recept!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: