Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Katt-astrof!!!

Kategori: Det dagliga livet

Maja har inte varit hemma sedan i lördags,  men jag har inte varit så orolig ändå; hon gör så ett par gånger om året.  När hon inte satt på farstubron när jag kom från jobbet idag så insåg jag dock att det var något som hade hänt. Jag behövde inte leta särskilt länge innan jag hittade henne ; på samma hemska ställe där Zlatan drunknade förra året!!! 


Ser du henne? Låååångt där nere...


Räddningsaktionen var denna gång lyckad, och både jag och Maja kom undan med blotta förskräckelsen!


Efter två bad börjar stanken av grisskit dämpas något!  Maja som är så extremt renlig och ständigt putsar sig; detta var hennes värsta mardröm på mer än ett sätt!!!


Strax efter att Maja kommit in såg jag Teal'c lufsa förbi köksfönstret. Det känns bra att jag sett honom allt oftare på sistone ; förhoppningsvis sitter han snart i fällan!

Kommentarer

  • Mariasandra säger:

    Skönt att det gick bra denna gång! 👍💕 Det verkar vara ett väldigt farligt ställe fast det där staketet. Det borde vara ännu bättre inhägnat med ännu mindre maskor eller ngt helt annat som gör att ingen kan tas sig in där oxh speciellt katter.

    Svar: Ja, det var verkligen skönt! Det stora problemet är att de öppnar staketet när de kör ut skiten, och sedan är de slarviga med att stänga igen. Jag tror dock att de fick en rejäl tankeställare nu!
    Maritha

    2015-09-24 | 17:07:23

Kommentera inlägget här: