Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Återbesök på Ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs

Kategori: Projekt livsstil

Imorse startade färden mot ryggkirurgiska kliniken i Strängnäs för återbesök efter min stora ryggoperation 2/2. Liiiite pirrigt var det allt, även om jag gått efter devisen att "känns det bra så är det bra", och stenhårt följt rådet jag fick av fysioterapeuten i samband med operationen, om att ingenting jag gör kan förstöra eller äventyra någonting.



På plats i väntrummet, vi börjar med röntgen!


Så här ser det ut; skruvar och stag sitter som de ska, och benläkningen har kommit igång så bra det bara är möjligt! 👍😄

Efter röntgen fick jag träffa fysioterapeuten, som förklarade att jag kommit enormt långt på vägen. Jag ska tänka på bukstödet och sträva efter symmetri för att optimera ryggens förhållanden (jag har sedan länge varit svagare i vä ben, där jag hade min förlamning för många år sedan och som dessutom fick en liten nervskada vid operationen).

Efter fysioterapeuten hade jag en liten paus innan läkarbesöket , så då passade jag på att ta en liten promenad i skogen. 



Min läkare var också väldigt nöjd med hur långt jag kommit efter operationen; han konstaterade att jag redan är av med alla de symtom jag hade innan operationen, och det är fortfarande lång väg kvar innan allt är läkt och vi kan se slutresultatet! 👍😄

Efter läkarbesöket tog jag också en kort promenad, i väntan på sjukresan hem.








Så här känns det verkligen! 👍😄💪💪🎉🎉


Nu väntar bara 3,5 timmars resa hem - med en ljudbok i öronen och en liten tupplur ska väl det också gå bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: