Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Färdtjänst

Kategori: Eftertanke

Idag har jag haft besök av min biståndshandläggare, som beviljade mig färdtjänst tills jag får köra själv! Känns såååå skönt att inte vara helt beroende av att familj och vänner ska köra runt på en! Fick även veta att det är sjukresa som gäller även till exempelvis tandläkaren - alltid lär en sig något nytt!

Tyvärr skickades inte mitt sjukintyg till Försäkringskassan direkt från Strängnäs, som de gör häromkring, vilket innebär att jag får klara mig på halva sjukpenningen på fortsättningsnivå,  tills de har fått in min kopia av sjukintyget.  Det räcker inte ens till hyran, så det svider en aning, men jag hoppas att jag snart ska få resterande slantar!

Snön vräker ner, och jag är INTE längre glad över det, för det innebär att jag åter kan komma att bli "instängd" i mitt hus! Vågar INTE gå ut och promenera om det är halt ute, för jag vill inte riskera att halka, med relativt nyopererad rygg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: