Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ungdomar och energidrycker...

Kategori: Eftertanke

Denna inbjudan dök upp i mitt Facebookflöde, tillsammans med en fråga om gruppmedlemmarnas tankar och åsikter kring energidrycker.

Jag tycker att frågan är väldigt intressant, särskilt med tanke på hur många ungdomar och vuxna som kommer till VåC pga hjärtklappning...  Jag har aldrig ens tänkt på att fråga dem om de dricker energidrycker, men det ska jag göra i framtiden!

Jag tror helt enkelt inte att barn och ungdomar förstår vad ex koffein och guarana gör med kroppen. När de sedan sover för lite, äter för dåligt och kompenserar med att överdosera energidrycker så kommer hjärtklappningen på posten och de blir rädda. Att ungdomen dessutom är entuff tid då många,mår psykiskt dåligt förbättrar ju inte precis oddsen... Slutsatsen är att jag tycker att det är bra med åldersgräns på energidryck!

Vad tycker du?

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Jag tycker också att det är bra. Min tös blev som en duracellkanin efter energidryck. 18 år är bra.

    2015-08-25 | 10:54:45

Kommentera inlägget här: