Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Trädgårdsarbete

Kategori: Hemmet

Trädgårdsarbete är vad jag kallar hemmagym de luxe; frisk luft och fysisk träning i ett, plus att trädgården blir fin - bättre kan det inte bli!



Den där grusgången har nog inte blivit ordentligt hackad på flera år; den bestod emellanåt mestadels av maskrosor och gräs! Nu verkar jag dock ha klarat av den värsta delen, där gruset var så hårt packat att det var som rent sten; den andra delen verkar hittills betydligt mer porös och lättjobbad!

Det tog sin lilla tid, men visst syns det en viss skillnad? Måste fixa kanterna lite bättre på sina ställen, men annars är jag nöjd! Kära far och lillebror har erbjudit att komma och fylla på med lite mer sten/singel, så blir det ännu finare sedan.

Jag är inte riktigt vän med gräsklipparen, och jag skäms över att säga att jag varit tvungen att be både far och broder Daniel om hjälp med att starta den - jag har uppenbarligen inte "den rätta knycken"..:/

Nu blir det i alla fall en liten vilopaus, innan det är dags för kvällspromenaden med stavarna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: