Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hårmodell

Kategori: Mode

Direkt efter jobbet åkte jag till Hultmarks frisörer i Skövde för att ställa upp som hårmodell. Jag hade gett dem helt fria händer med både klippning och färg, så det var spännande, men välbehövligt!

Mörk bild, men håret var ju som synes "ganska" långt (och ovårdat/eftersatt)...



"Läraren" bestämmer vad hon vill göra med mig, jag fattar ingenting av alla beteckningar, men ser ett väldigt blont färgprov...




Steg ett; grovklippning gjord. Det försvann nog 25-30 cm, men kändes ändå inte särskilt mycket...


Febril aktivitet...




Är det detta som kallas "foliehatt"..?

Färg och blondering ursköljd och ny omgång färg i håret...



Et voila; det färdiga slutresultatet! 
Tycker själv att det blev riktigt bra, även om det inte blev en så stor makeover som jag hade trott, och känner mig supernöjd! 
- Det känns alltid bra att nämnas i samma mening som "Victoria's secret-modell"..;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här: