Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vardagsmotion och försvunna katter

Kategori: Naturen

En får ganska bra vardagsmotion av att leta efter en försvunnen katt...




Teal'c är fortfarande borta, men jag har läst på och sett att det är vanligt att även kastrerade katter försvinner emellanåt. Jag har i alla fall konstaterat att han inte ligger överkörd på vägen eller flyter i slambrunnen; den senare är min absoluta mardröm!

Jag läste även att kastrerade katter brukar hålla sig inom en radie på 400 meter från hemmet, och att en ska ställa ut mat för att få dem att stanna där. 

Hittade två läskiga oövertäckta brunnar i närheten av hemmet; de är numera övertäckta och kattsäkrade!

Att bära lastpallar är också en utmärkt vardagsmotion!


Inte så snyggt, men det fyller sin funktion, och nu kan i alla fall ingen ramla ner där!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: