Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Simning och underbara vänner

Kategori: Det dagliga livet

Hade planerat ett besök i rehabbadet på Arena Skövde idag, men tyvärr fick jag inte komma in utan ledsagare (!) idag, eftersom det var tid för så kallad funktionshindrad allmänhet", och det enligt dem i praktiken innebär dem som har personlig assistans - surt, eftersom jag tränat på den tiden tidigare!

Eftersom jag ändå var där så bestämde jag mig för att försöka mig på att simma istället. Det är något som jag på grund av min ryggskada inte har kunnat göra på flera år, och särskilt inte i det kalla vattnet i den vanliga bassängen, men idag gick det riktigt bra! Ytterligare ett kvitto på att det jag gör fungerar och att jag är på rätt väg i min rehabilitering..:)



Efter badhuset träffade jag finaste vännen Jennie; vi tog en fika på Rådhuscaféet och pratade en hel massa. Det var precis vad jag behövde just nu; tack underbara du! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: