Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Söndagsfys

Kategori: Hobbyfotograf

Så här på söndagskvällen passade jag på att arrangera mitt eget mini-biathlon. Först ut var premiärturen med nya cykeln.

Hade en plan på en runda på uppskattningsvis lite drygt två mil men insåg snart att 6km var fullt tillräckligt, efter att inte ha cyklat på flera år. Det kändes som om jag förlorat alla mina 28 kg just från rumpan, och det var inte någon behaglig insikt. Att låren dessutom kändes som efter 70 squats var betydligt mer behagligt! 👌😅

Nu i efterhand har jag fått lära mig att vadderade cykelbyxor är ett måste, och att det är förbjudet att lägga en kudde på sadeln, oavsett storlek och huruvida den är dubbelvikt eller ej! 

Detta kändes en aning nedslående; mitt mål är ju liksom att bli mtb-proffs, men det är bara att träna mer!

Efter den något förkortade cykelturen blev det en powerwalk med stavarna, och genast kände jag mig på hemmaplan igen! Har små planer på att en dag lämna stavarna hemma och varva med löpning/jogg i lagom intervaller, men när det sker får vi se...

Dansade fram med stavarna ikväll, till bästa träningsplaylisten ever!

En underbar solnedgång fick jag också njuta av, i världens bästa gym!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: