Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Road rage

Kategori: Det dagliga livet

Idag råkade jag verkligen ut för vad som kan betecknas som road rage! 

Jag och mor var glada i hågen på väg hem från studentbalen då en medtrafikant stannat lite för långt fram i en korsning och därmed delvis skymde min sikt. Jag såg en bil, som svängde in på den väg vi var på väg ut från, och missade en annan bil som doldes bakom den. Jag hann bromsa, så det var ingen skada skedd. När vi sedan närmade oss bilen ifråga så öppnade en ung man i passagerarsätet bildörren under pågående färd och höll upp någon form av lapp. När han höll på att ramla ur stängde han dörren, för att ett par sekunder senare öppna den igen och istället hålla upp två långfingrar. Undertecknad svarade med ett långfinger och handen på tutan, varpå framförvarande bil saktar in och den unge mannen hoppar ur och försöker springa och tackla min bil!!! När jag inte brydde mig utan körde vidare så hoppade han in i bilen igen, varpå chauffören håller på att preja bakomvarande bil när han ska jaga efter mig! Det slutar med att de istället svänger av på en annan väg och vi ser dem inte mer...

Kan bara konstatera att somliga inte borde befinna sig i trafiken, särskilt inte fulla och/eller påtända, vilket jag skulle gissa att de unga herrarna ifråga var...

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad läskigt! Försöka tackla en bil.... Idioter!

    Svar: Verkligen! Vi konstaterade att han måste varit både full och hög på allt möjligt...
    Maritha

    2014-06-08 | 20:55:46
    Bloggadress: http://mittbokligaliv1.wordpress.com

Kommentera inlägget här: