Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Projekt livsstil v. 24

Kategori: Projekt livsstil

Veckans viktnedgång: - 0,5 kg.
Total viktnedgång: 28,0 kg.
 

Powerwalk/stavgång: 7 dagar / 49 km / 540 min.
Cykel: 1 dag / 6 km / 30 min.
Squats:  5 dagar / 470 st.

Detta har varit en hektisk vecka, med studentfirande, studentbal och sommarfest med jobbet samt diverse utflykter. Jag har ändå varit noga med att prioritera träningen, och har fått till mina dagliga powerwalks med stavarna. Målet är ju någon form av träning två gånger om dagen, och det har jag faktiskt klarat de flesta dagarna; tror att det bara var en dag i veckan som jag "bara" lyckades få till träningen en gång!  

Squatsutmaningen går bra; det totala antalet denna vecka är fördubblat jämfört med förra veckan och det har verkligen gått över all förväntan. Det är inte mer än ett par veckor sedan jag tyckte att 20 squats var ett antal; imorgon är jag uppe i 120! Upp till 90 gjorde jag på raken, därefter har jag valt att dela upp dem i två etapper med en kort vila emellan. Imorgon tänker jag dock satsa på att klara alla 120 i ett svep!

Jag har invigt min nya cykel; det var trevligt men kändes förvånansvärt mycket i låren och baken! Insåg att jag inte kunde börja med den runda på ca 2 mil jag hade tänkt mig, men 6 km är väl fullt godkänt för en nybörjare som inte har cyklat på flera år, och egentligen aldrig har varit någon riktig cyklist? Jag har av mina cyklande vänner fått heta tips om att införskaffa vadderade cykelbyxor, siktar på att hinna med det efter jobbet imorgon, för i helgen ska det cyklas!

Jag har haft lite känningar av energibrist, och bestämt mig för att göra ett nytt försök att äta lunch på jobbet, det räcker ju med något lätt (men kanske inte riktigt lika lätt som Nutrilett...), för att ha lite mer energi att åka och träna direkt efter jobbet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: