Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Måndagsfys

Kategori: Träning


Efter en körigt dag på jobbet, helt utan lunchpromenad, så blev det ändå ett OK resultat efter jobbet; powerwalk nummer ett var med barnvagn och en mycket ivrig hund (inkluderat styrkepass) och nummer två var med mina kära stavar. Var myyyycket sugen på att ta ett varv till, men prioriterade i slutändan att komma i säng i hyfsad tid; dagens totala slutresultat hamnar ändå på ca 15 km, vilket ju får ses som ett fullt godkänt resultat.







Min lillebror frågade mig för ett litet tag sedan om jag alltid är ute och motionerar nu för tiden. Efter lite eftertanke blev svaret -Ja nästan, när jag inte jobbar eller sover! Det är faktiskt sanningen; numera är träningen en väldigt stor del av mitt liv, men det ger mig oerhört mycket tillbaks i form av hälsa, välbefinnande och ökad energi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: