Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Carlsborgs fästningsflås

Kategori: Hobbyfotograf


Det var en trevlig morgon för årets första motionslopp! Om ni undrar så var det inte bara jag och kidsen, även om en skulle kunna tro det..:)
Denna rapport var vid 09:30; ett par timmar senare var det nog närmare 20 grader. ☀️☀️☀️

Jag kan säga att jag var solklar vinnare i min klass - det slutade nämligen med att jag var den enda som ställde upp i den klassen..;) Jag hörde några som i sista minuten bytte klass när de hörde hur få startande vi var, men jag bestämde mig för att inte göra detsamma. Det är en viktig del i mitt Projekt livsstil att våga ta plats och våga vara stolt över mina prestationer, så jag såg det som en utmaning! 

Att jag var ensam i min klass och dessutom startade först (efter barnens lopp) ställde dock till det lite för mig - jag lyckades gå vilse! För arrangörerna, som kände till banan, var det säkert väldigt tydligt utmärkt, men för mig som inte känner till staden blev det väldigt förvirrande att alla typer av hänvisningar, avspärrningar och vägvisningar var gjorda med samma sorts band... Dessutom var ungdomarna som agerade flaggvakter väldigt uppmuntrande - så uppmuntrande att de ledde mig in på fel väg..;) Jaja, jag hittade rätt till slut, och det var en rolig och trevlig förmiddag!










Som vanligt var det här med motionslopp väldigt inspirerande, och mina helgplaner fick ytterligare glöd; jag ska försöka mig på att jogga åtminstone delar av min "hemmarunda" - det är ju väldigt effektivt med intervaller. 🏃🚶🏃🚶

Kommentarer


Kommentera inlägget här: