Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Backträning och styrka

Kategori: Träning

Dagens lördagsfys bestod idag av backträning med styrka! Vi var ett peppat gäng från Facebookgruppen Kör, bara köör ända in i kaklet som träffades för att pressa oss till det yttersta denna arla morgonstund!

OMG, vad har jag gett mig in på?! 😳😳😅😅


Ett förväntansfullt gäng, på väg mot backen!



Solen gassade från klarblå himmel, som grädde på moset, och jag glömde mitt vatten!!!



Totalt blev det inte mindre än ÅTTA gånger upp och ner för den där jäkla backen, och med styrka däremellan!!! 😅😅😅🏃🏃🏃👍💪💪👊

Tänk att jag är den där lilla figuren med ärtgrönt linne och hallonröda byxor på bilden längst upp till vänster..!

Tabatha- intervaller. Tekniken ser ju riktigt hyfsad ut, även om jag gör dem på knäna (jag gjorde faktiskt några på tå också)..:)

För lite extra utmaning - släng dig i närmaste brännässlesnår och gör dina armhävningar! 😜

Bildbevis - järngänget!!!


Den enda vägen är upp! 🙌🙌
Sista gången var dock riiiiktigt tung, med uttalad energi- och vätskebrist, MEN jag gjorde det!!!

Adrenalin- och endorfinhög!

Efteråt bar det av till restaurang Prima för välbehövlig energipåfyllning. Trors att jag märkbart ätit alldeles för lite innan träningen så fick jag bara i mig max 1/3 av den goda kycklingsalladen. Det är ju inget problem än så länge, men det kommer ju en dag då jag kommer att vara tvungen att ära mer... Jaja, då kommer nog aptiten tillbaks på köpet! 

Efter lite mat och mycket vatten känner jag mig oförskämt pigg igen - får nog bli en powerwalk med stavarna fram emot kvällen - på plan mark!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: