Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Melodifestivalen 2014, del 1

Kategori: Musik

Givetvis bara måste jag skriva några rader om Melodifestivalen!
Generellt sett så tycker jag att det var en rolig blandning av artister och låtar, även om det mesta skulle ha mått bra av att pitchas upp några snäpp...

1. Yohio är ju professionell ut i fingerspetsarna, men det kändes som att han inte riktigt gav sitt yttersta. Tyvärr får jag en liiiiten känsla av att han redan börjat bli blasé och känner sig lite förmer än de andra tävlande, och det är inte det minsta charmigt! Tyvärr väljer han åter en ganska tråkig låt att tävla med, och jag tror att han underskattar svenska folket; sååå udda är han inte att han inte hade kunnat välja en låt som sticker ut lite mer!
Trots dessa negativa omdömen så kändes han självskriven till finalen, och jag hoppas innerligt att han rycker upp sig där!

2. Mahan Moin... Det är trevligt med lite orientaliska tongångar i Melodifestivalen, men personligen så har jag väldigt svårt för den musikgenren.

3. Linus Svenning kändes tyvärr enbart pinsam, och hans bidrag skar i mina öron. En tuff kille sjunger en hyllningslåt till sin döde bror, och lyckas med att framföra ett bidrag som enbart känns patetiskt och pinsamt. Det gick uppenbarligen hem hos många, men jag tror att de flesta enbart röstade för den fina tanken och inte lyssnade så noga på själva framförandet...

4. Elisa Lindström gjorde ett käckt och glatt framträdande, och jag blev förvånad över att hon inte gick till final; en äkta schlager!

5. Alvaro Estrella lyckades jag helt och hållet ignorera, men av andras kommentarer att döma verkar han mest ha koncentrerat sig på att kontrollera så att "paketet" satt kvar på rätt plats...

6. Ellen Benediktson var min absoluta favorit i startfältet, och jag blev väldigt glad när denna 18-åriga debutant sopade banan med såväl Elisa Lindström som Helena Paparizou!

7. Sylwester Schlegel var nog helt klart kvällens mest hånade, men eftersom jag gillar udda fåglar och alltid har tyckt mycket om the Ark så tycker jag att han har en charm som icke är att förakta!

8. Helena Paparizou levde ikväll på gamla meriter och framförde en låt som i mina öron var väldigt tråkig. Det tog henne raka vägen till andra chansen; tack för det svenska folket!

YOHIO och Ellen Benediktson är i final i Melodifestivalen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: