Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

DM i BRR 2014

Kategori: Det dagliga livet

Idag var det dags för årets distriktsmästerskap i BRR (bugg/rock 'n' roll)-danserna, och då det gick av stapeln i min nygamla hemstad så kunde jag så klart inte hålla mig därifrån...

 
Finalen i bugg vuxen; långsam och snabb runda slås ihop för att beräkna resultatet.

Vacker och stämningsfull invigning, dagen efter den stora invigningen av OS i Sotji...

DM:et inleddes med Lindy hop.

Tjusiga pokaler till vinnarna!

Har varit på måååånga danstävlingar i mitt liv, men aldrig tidigare sett ett dansgolv som hållits ihop med spännband!

- Så räckte det med en enda disciplin innan golvet åkte isär och de fick tejpa; kändes aaaningens oprofessionellt..:/

Boogie-woogiefinal.

Nyinvigda Ållebergsgymnasiets entréhall var en väldigt trevlig lokal för en danstävling! :)

Vuxenklassens bugg.
 Presentationsdansen för bugg vuxna 35+.
Jag kan inte säga annat än att det ryckte rejält i benen emellanåt, och med en hel rygg och lite träning så tror jag faktiskt att jag skulle stå mig ganska bra i 35+ klassen..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: