Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Gott nytt år...

Kategori: Eftertanke

På ett sätt går det väl att se som att cirkeln skall slutas; att året ska börja lika illa som det började... Natten tillbringades på toaletten. Dagen har väl varit något bättre, men försvunnit i en dvala... 😞  Det är i alla fall en effektiv diet; ca tre kilon har försvunnit sedan igår morse (OBS : föregående mening är ironiskt avsedd)! 👍

Det planerade nyårsfirandet med de bästa vännerna är det bara att glömma; jag får fira på hemmaplan med Maja och Teal'c, som en äkta "crazy catlady" (Då känns det ändå skönt att det går att interagera lite grand ändå, genom teknikens hjälpmedel)! Att TV-antennen inte fungerar får väl ses som grädde på moset; jag börjar med "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", och fortsätter väl med någon serie, om jag orkar, eller en god bok!


2014 har på många sätt varit det absolut värsta men samtidigt bästa året i mitt liv. Samtidigt som jag har tvingats genomleva mycket tråkigheter, och en ständigt pågående sorg och saknad, så har jag samtidigt insett att jag är så mycket starkare och klarar så mycket mer än jag tidigare hade trott. Det är verkligen genom prövningar vi växer och utvecklas, men jag hoppas att de kan få bli något färre nästa år... Jag skall göra 2015 till ett legendariskt år, vill du vara med på resan?  😘🎇🎆😘

Kommentarer


Kommentera inlägget här: