Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

På äventyr i storstaden...

Kategori: Träning

Idag var det dags att besöka före detta hemstaden, och få lite visdomsord och kloka råd från dietisten. Hon bekände att hon brukar vara dålig på att se om hennes patienter gått ner i vikt eller ej, men här var det ingen tvekan! ✌️😁 Vi pratade en stund kring mitt projekt att få i mig mer mat, gränsen mellan hälsosam träning och ortorexi samt mycket annat, och hon avslutade med att försöka göra slut med mig! Men det gick jag minsann inte med på! Känns skönt att ändå ha henne där som stöd och bollplank, så vi bokade in en ny träff om 7-8 veckor!

Efter dietisten gick färden till Arenan för lite simning; det var vääääldigt länge sedan nu!

Jag hade kommit nästan ända fram till bassängen när jag insåg att min handduk hängde kvar i skåpet, och att jag utan att ens reflektera över det hade gått hela vägen från omklädningsrummet utan att skyla mig med något! Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig! ✌️👊

Jag överlevde! ✌️ Det kändes faktiskt riktigt bra; simning har aldrig direkt varit min starka sida, men nu kände jag mig stark, och simmade 25% längre sträcka på samma tid jämfört med förra gången jag var där!

Ibland klär hon ut sig och går på sta'n som en vanlig människa - till och med shoppar lite (i storlek M, jomenvisstserru!)! Det händer inte särskilt ofta, men det händer faktiskt! Det blev den fina tröjan på vänstra bilden och byxorna på den högra. Jag har lääänge sneglat på just de byxorna; som är en fin gammal väns favoritbyxor, men när jag själv provade dem kändes de plötsligt underligt färggranna (jag vet - vart då?!)... Efter en kort överläggning med mig själv och ytterligare en imaginär bitchslap så kom jag fram till att det bara var mina hjärnspöken som trollade igen, så byxorna fick följa med hem! 👌 Dessutom var jag ju bara tvungen att inhandla lite träningsrelaterade prylar, så det blev en ny sport-BH och en vattenflaska - båda mycket välbehövliga! 👍



Kommentarer


Kommentera inlägget här: