Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Projekt livsstil v. 14

Kategori: Projekt livsstil

Veckans viktnedgång: 0,8 kg
Total viktnedgång: 20,9 kg.
 
Promenad: 37 km / 7 dagar / 415 min.

Nöjd med veckan som gått, började i måndags att känna av rygg och bäcken lite grand efter allt promenerande, men det räckte med att minska lite på det dagen efter så kändes det genast bättre igen. Har promenerat varje dag den här veckan, vanligtvis mer än en gång om dagen. Det är ett utmärkt och dessutom hälsosamt sätt att hantera alla de känslor som emellanåt överväldigar mig, så det känns bra att jag har kommit in i det!

När det gäller maten så har det fungerat bra; jag håller mig till de tider jag har bestämt och låter det inte gå alltför lång tid mellan målen; jag tror att det är just det som gör att det fungerar så bra. Målsättningen är att äta en riktig måltid om dagen och Nutrilett eller liknande måltidsersättningar resterande måltider. jag har den här veckan börjat ana en viss glidning mot tanken att det allra bästa är att även byta ut den sista måltiden mot Nutrilett. Det är givetvis inte bra, och jag håller uppsikt över det tankemönstret. Jag märker även att kroppen (givetvis) har oerhört små energireserver med denna metod, men jag tycker att det fungerar bra så länge jag håller mig till max 3-4h mellan målen. Ibland tycker jag mig ana att kroppen börjar gå ner i sparläge, men jag får väl se hur viktnedgången fortsätter framöver; uteblir den så måste jag väl helt enkelt bli bättre på att faktiskt äta mat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: