Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dietistbesök, simning och älgar

Kategori: Träning

Hade telefonkontakt med min läkare angående datum för när jag börjar mitt nya arbete och hur han skulle skriva sjukintyget. 

Därefter var det dags att faktiskt åter bege sig till gamla hemstaden för ett besök på vårdcentralen; idag hos dietisten. Hon är väl egentligen inte helt nöjd med min taktik, men stöttar mig ändå, eftersom den passar mig och mitt liv, och jag får ju faktiskt bra resultat. Det jag har haft problem med och som jag skulle ta tag i sedan förra besöket var motionen och att få regelbundenhet i mina mattidet, och jag måste själv säga att jag har lyckats väldigt bra med båda. Nu är det bara att fortsätta på samma sätt!


Årets första maskros, utanför vårdcentralen.







Efter besöket på vårdcentralen åkte jag vidare till Arenan, där jag passade på att simma i en timme, vilket var skönt som vanligt.

På väg hem gick två ståtliga älgar över vägen och passerade bara ett par meter från mig; ett ögonblick av riktig vardagsglädje, det är verkligen imponerande djur!



Nu hägrar examensarbetet större delen av kvällen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: