Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vila i frid

Kategori: Aktuellt

Igår gick en stor poet och en oerhört stark människa ur tiden. Kristian Gidlund blev bara 29 år gammal, innan han förlorade sin långa kamp mot cancern.

Kristian blev känd för svenska folket genom indiepopgruppen Sugarplum fairy, samt bloggen och sedermera boken I kroppen min, där han öppet och ärligt skriver om sin sjukdom; om kampen och accepterandet, och om längtan efter barn, en längtan som aldrig kom att infrias...

Ytterligare en bok av Kristian Gidlund kommer att publiceras postumt, enligt hans önskemål.



"Så föll ett långsamt regn genom trädgården.
Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst."

                                                   -Kristian Gidlund
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Det är så hemskt sorligt alltihop bara.
    Att det skulle komma en till bok visste jag inte, vet man något om vad den ska handla om eller innehålla?

    Svar: Tror att den ska vara en "fortsättning" på den förra, där jag läste stod att den kommer att utformas helt enligt Kristians instruktioner, och att planerad utgivning är i november.
    Maritha

    2013-09-19 | 15:10:10
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: