Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Konstnatta 2013

Kategori: Nöjen

Tidigare år har jag alltid lyckats planera så att jag jobbat den sista helgen i september, då den årliga konstnatta traditionsenligt går av stapeln i hemkommunen. 

Nu när jag är sjukskriven passade jag därför på att följa med familjen på detta intressanta och trevliga evenemang. Vi började med att äta middag på Mössebergs kurort, som dagen till ära serverade en skördebuffe bestående av flankstek med rotsaksgratäng och en fantastisk rödvinssås.


Därefter var vi rustade att starta själva konstnatta, där lokala konstnärer och hantverkare ställer ut sina alster för beskådan och försäljning, runt om i hela kommunen.



I Karleby handelsträdgård hade Fredrik gjort en fantastiskt fin liten utställning!


Därifrån åkte vi till Karleby konst och hantverk, som kallade sin utställning "Mönster och monster 2.0"; ett passande namn, tycker jag.


Hembygdsföreningen ställde ut en del gamla planscher och bilder från trakten.


Min gamla skol- och fotbollskamrat Camilla och hennes man har startat Karlebygårdens finsnickeri, och visade upp sina alster; oerhört vackra möbler och annat!

Min blivande hyresvärd med fru och barn visade också upp sina respektive hantverk, mest imponerad blev jag av det bord sonen tillverkat av en gammal spegeldörr!







I Vartofta församlingshem var det vackert höstpyntat!






I Grolanda hembygdsgård hade de 60-talstema...

... och dessutom hade de dukat upp med tårtbuffe; hela 44 tårtor hade de serverat under dagen!


Lilla Alice var också med på sin första konstnatt, men hon sov mest (det var ju trots allt natt)..;)


Hjärtligt tack till alla duktiga hantverkare, och till min fina familj, för en trevlig kväll/natt; nu väntar bara spikmattan och bädden!

Kommentarer

  • Carro säger:

    Hmm konst är inte riktigt min grej men tårta är det desto mer! ;)

    Du har förresten blivit taggad i min blogg :)

    Svar: Hihi, jag är inte heller direkt någon konstkännare, men det är riktigt mysigt att hela kommunens invånare går man ur huse denna helg, för att umgås och titta på varandras konst- och hantverk!

    Tack för taggen, ska definitivt besvara detta! :)
    Maritha

    2013-09-29 | 16:29:06
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Lena Sandsvik säger:

    Hej!
    jag underar om det är du som har gjort en besällning hos mig.. Du kan väl mejla mig...

    Lena

    Design by sandsvik

    ps... underbar konst natt ni måste haft... så härlaiga bilder .. blir så inspirerad... tack!

    Svar: Hej!
    Det stämmer, har du inte fått mitt mail?? Gör ett nytt försök...

    Det var oerhört inspirerande; känner mig plötsligt väldigt kreativ och konstnärlig! :)
    Maritha

    2013-09-29 | 20:08:36
    Bloggadress: http://designbysandsvik.blogspot.se

Kommentera inlägget här: