Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Paradissjön

Kategori: Det dagliga livet

Efter nattens volontärarbete på härbärget S:t Olof vid RIA hela människan i grannstaden så bestämde jag mig för att göra en liten utflykt på vägen hem. Jag åker ofta förbi vägen som leder till Paradissjön, och har alltid tyckt att det är ett så vackert namn, men har aldrig tidigare varit där. Imorse bestämde jag mig därför för att köra in på den där lilla grusvägen, och ta en titt vid Paradissjön.
 
Nu är skogen full av vitsippor!


Här var helt underbart att sätta sig en stund i solen, med en god bok; hit kommer jag att återvända!
I den lilla skogsdungen här hemma lyser marken blå!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Å vad mysigt det ser ur vid "Paradissjön", låter o ser verkligen som ett ställe att återvända till. Ser ut sol i en saga, lite trollskt o vackert, lite magiskt! Kul att besöka nya ställen som lan aldrig tidigare varit. En god bok på ett sådant ställe är aldrig fel, bara sitta o njuta!

    Svar: Ja, det var verkligen mysigt; härligt när man träffar på ett sådant ställe :)
    Maritha

    2013-05-06 | 23:54:31
  • s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) säger:

    Där brukar jag vara - har en fågeltokig karl ;)

    Svar: En härlig oas, så nära staden! :)
    Maritha

    2013-05-09 | 21:07:54
    Bloggadress: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här: