Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Klädkoder

Kategori: Aktuellt

Transportföretaget Arriva har stränga klädkoder, bland annat tillåter de inte personalen att gå i shorts på sommaren (eller vintern, för den delen...). Detta problem löste ett gäng killar på Roslagsbanan i Stockholm genom att istället komma till sitt arbete i kjol!

- "Det är klart att en del tittar när man kommer gående längs perrongen, men det får man ta!" säger tågföraren Martin Åkersten.



Arrivas presstalesman har inget att säga om saken förutom att det inte är aktuellt att förbjuda männen att bära kjol; det vore ju diskriminering! Jag kan tycka att det är aningens löjligt att shorts är förbjudet medan kjol är OK; en visar ju lika mycket ben oavsett vilket, men det är ju aningens svalare under en kjol!

Vad har ni för klädkoder på er arbetsplats, och vad tycker ni om dem?
Hos oss går ju de flesta i blå pyjamas, även om de vita "finbyxorna" med tillhörande bussarong också är ganska vanligt. Hos oss finns klänning att tillgå för den som vill, men jag tycker personligen att det känns alltför avklätt. Shorts finns inte att få tag på, även om personalen har efterfrågat detta åtminstone under de elva år jag har arbetat på sjukhuset, vet egentligen inte varför, men jag tror att det är OK att rulla upp byxbenen lite grand...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: