Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Studiedag i Stockholm

Kategori: Kroppen

Efter frukost på hotellet var det dags att ta pendeltåget till Flemingsberg/Huddinge och Karolinska institutet. Första föreläsningen för dagen handlade om vaccinationer, och var gemensam med dem som studerar till distriktssjuksköterskor. Vår föreläsare var Margareta Blennow, som är något av en celebritet på området, om hon var verkligen riktigt bra; henne hade vi kunnat lyssna på hela dagen!

- Bara på barnsjuksköterskeutbildningen..? Det är verkligen helt underbart med alla små bebisar som är med oss på utbildningen! <3


Den vackra arkitetkturen på KI!

Efter lunch berättade vår kursansvariga om hur det kan vara att arbeta som skolsköterska; kontentan av det hela var att det är ett oerhört fritt yrke, och vad man får/kan göra beror mycket på vart man arbetar.

Några stycken i klassen gick efter skolan ut och åt tillsammans, men jag hade såååå ont i ryggen och var allmänt trött och frusen, så jag stannade även ikväll på rummet och läste. Osocialt, men ett måste för att klara av morgondagen! Egentligen skulle jag givetvis ha använt min sittdyna, som jag fått av arbetsterapeuten, men det kändes en aning otympligt (och pinsamt) att bära omkring på den, på tåg och pendeltåg..:/

Kommentarer

  • s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) säger:

    Margareta är bra - och hennes man Mats är också toppen att lyssna på :)

    Svar: Har inte haft äran att höra Mats ännu, men Margareta var riktigt bra! :)
    Maritha

    2013-06-11 | 00:36:14
    Bloggadress: http://www.spindeltjejen.se

Kommentera inlägget här: