Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sekretess..?

Kategori: Sjukvård

- Känslan man får när man går till apoteket för att hämta ut en hög mediciner, och lyckas få en receptarie som är halvdöv och dessutom lite svagbegåvad, så att man dels måste tala om för alla väntande kunder inne på apoteket exakt vilka mediciner man ska ha, och dessutom måste upprepa det minst två gånger, så att alla säkert ska höra..:/ Hur är det egentligen med sekretessen på våra apotek??

Kommentarer

  • Malin säger:

    Usch fy...jag har ångest varje gång jag ska hämta medicin...

    Svar: Ja, de är inte särskilt tystlåtna av sig på apoteket, men den här gången var det verkligen rekord! Jag var lite stressad, men fick upprepa allt minst tre gånger för att hon skulle fatta!
    - Hmm XXX, det har du ju två recept av...
    - Ja, jag vet, men det är olika styrkor, och jag behöver ha båda.
    - Hmm, det finns ju två recept här... och de är skrivna samma dag...
    - Ja, men det är olika styrkor, och jag vill ha båda.
    - Hmm.. och samma läkare... men... oj, det är olika styrkor på dem...
    - Ja, och jag ska ha båda.
    - Ska du ha båda styrkorna?

    - Allvarligt talat?! Jag tycker inte att personer som är både dementa OCH döva skulle få jobba på apoteket, i alla fall inte självständigt!
    Maritha

    2013-01-13 | 19:44:42

Kommentera inlägget här: