Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Jobb och ryggvärk!

Kategori: Det dagliga livet

Har ju varit långledig nu, tack vare att jag tog ett extrapass före jul när en kollega var sjuk. Eftersom jag inte får göra någon övertid när jag är sjukskriven så fick jag kompensation i form av två lediga pass, vilket innebar en väldigt skön ledighet, särskilt med tanke på vår nya lilla familjemedlem och fästmannens flytt. Idag var det dock dags att gå tillbaks till jobbet igen, och även om det var ett förhållandevis lugnt och skönt helgpass så har jag nu jätteont i ryggen! Det får mig att inse att det har blivit sämre än tidigare, även om det har känts ganska bra när jag varit hemma och tagit det lugnt..:/

Alltid tråkigt när man inser hur illa det faktiskt är, så det känns skönt att vi kommit överens om att jag ska fortsätta att vara 50% sjukskriven nästa schemaperiod också, det vill säga fram till 14/4, och att jag har besök inbokade både hos min nya VåC-läkare och ortopeden inom de kommande två veckorna; hoppas att det går att få en operation ganska snart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: