Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Welcome back!

Kategori: Husdjuren

Inatt var det två riktigt gosiga killar som avlöste varandra hos mig; Teal'c låg mestadels på sin gamla vanliga plats vid mina ben, medan Zlatan var uppe vid ansiktet och ville ha kärlek. Då avlöste Teal'c honom, och kom och putsade på min frisyr... Vilka sötnosar, och sååå härligt att Teal'c inte längre hatar sin matte!


Mattes små kelgrisar! <3

Tyvärr är Zlatan fortfarande inte riktigt kry; häromdagen insåg jag att han hade spolmask, så det var bara att ila iväg till apoteket och köpa avmaskningsmedel. Efter att ha funderat ett bra tag så har jag nu även insett att han antagligen har öronskabb, så nu blir det veterinären igen på måndag! Sedan känns det som att han är genomgången från topp till tå, så då hoppas jag att han får hålla sig frisk! Får ta och vaccinera samt kastrera så fort som möjligt sedan, för att skydda honom så väl som möjligt, lille stackaren..:/

Över helgen fortsätter jag att skölja med det speciella öronrengöringsmedel som jag har köpt på apoteket; har läst dels att skabbmedlet fungerar bäst om öronen är väl rengjorda, och dels verkar det som att rengöringsmedlet i sig kan ha viss effet mot skabben; håller tummarna för att det stämmer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: