Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Melodifestivalen, del 4

Kategori: Musik

Ikväll var det dags för den fjärde delfinalen i melodifestivalen, och jag behövde inte lyssna särskilt länge innan jag kunde konstatera att denna omgång var bättre än de andra tillsammans!

Den artist jag såg fram emot allra mest ikväll var givetvis Ralf Gyllenhammar, som till vardags sjunger i rockbandet Mustasch. Jag tyckte att Gyllenhammars sång haltade lite inledningsvis, och att han påminde ganska mycket om rockkollegan Nicke Borg, och hans spektakulära framträdande tog honom till finalen.

Den andra finalplatsen tog (inte helt oväntat) Ulrik Munther, och till andra chansengick Robin Stjernberg och Behrang Miri. Mest kontroversiella var givetvis Army of Lovers; personligen hade jag helst sluppit se Jean-Pierra Barda i guldblöja och med små sjöstjärnor över bröstvårtorna... Jag blev dock inte särskilt förvånad eller provocerad av deras uppträdande (Army of Lovers har aldrig varit kända för att vara diskreta), men uppenbarligen var det många andra som blev det.

Personligen gillade jag även Therese Fredenwall, som jag tycker har en unik röst och ett intressant eget uttryck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: