Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Melodifestivalen del 3

Kategori: Aktuellt

Så var det dags för den tredje deltävlingen i årets Melodifestival, och... jag kan väl inte säga att det var så särskilt bra..:/ 

Om jag säger att Tommy Körberg och gubbarna i Ravaillacz gick direkt vidare till final, och det inte var helt obefogat, så kanske ni förstår nivån på det hela. Andra bidraget som gick direkt vidare var State of drama, med en nypermanentad Joey Tempest bakom keyborden, och en sångare vars glasögon fick mig att tänka på Jumper; inte särskilt nydanande, med andra ord..:/

Janet Leon fick mig omedvetet att tänka på Kings of Leon (undrar varför..?), så därför hade jag vissa förhoppningar om henne, förhoppningar som tyvärr grusades så snart inledningen spelats och hon tagit av sig kjolen för att blotta en blå kroppsstrumpa i latex!

Caroline af Ugglas och Amanda Fondell var mina favoriter; Caroline gick till andra chansen, men Amanda kom bland de sista!

Jaaa, det blir i alla fall spännande att se hur länge Körberg lyckas hålla sig nykter, under tävlingens gång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: