Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Date med Sven

Kategori: Hobbyfotograf

Igår kväll och inatt svepte årets första riktiga vinterstorm (som fått namnet Sven) in över landet. SMHI varnade ju för så kallade "snökanoner", och det är nog vad vi har drabbats av.






Som vanligt ligger lastbilarna som plockepinn i Leabybacken och står på tvärs över rondellerna i staden, och på radion uppmanas alla att hålla sig hemma och inne.

Som tur är hade jag inga måsten utanför hemmet, men jag var tvungen att ta mig till källaren och fylla på pellets; det går väl åt en del i det här vädret, så jag vågade inte chansa på att det skulle klara sig till imorgon...

Källardörren... Gissa om jag ångrade att jag inte fyllde på igår, när jag ändå var där och tittade till pannan?!

Jag lyckades i alla fall ta mig in, och nu är behållaren så full som den bara kan bli, så nu klarar det sig gott över helgen i alla fall!

Nu blir det till att fixa och dona inomhus resten av dagen; den fjärde gardinen kom upp under förmiddagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: