Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Traktorrace i Segerstad!

Kategori: Det dagliga livet

Trots att jag är uppvuxen på en gård, och kommer från en lantbrukarfamilj så har jag ikväll varit på mitt livs första traktorrace, vilket var en... speciell upplevelse. Det är trots allt ganska häftigt att se vilka hastigheter de kommer upp i, och vilken kontroll de har över sina traktorer! Roligast tycker jag att det var med de gamla skrällena, och inte de nya, specialbyggda vrålåken.

Allra roligast var dock att träffa finaste lilla Alice och hennes föräldrar, samt mor och far, farbror Göran och kusin Gustaf!

Barnen tyckte att det var mysigt att leka på halmbalen!

Alice tyckte inte att det var sååå spännande med traktorrace..;)
Jag blev imponerad över att hon tolererade sina fina hörselskydd så väl som hon gjorde; det var bara precis när hon fick på dem som hon blev lite irriterad...

Fasters lilla hjärta, sex veckor gammal idag! <3

Kusin Gustaf, pappa och farbror Göran.

 

Stegrande traktorer är ingen ovanlighet på traktorrace!

 
Vacker sensommarkvällshimmel i Segerstad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: