Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Matfestival!

Kategori: Det dagliga livet

Efter en så gott som sömnlös natt och en innehållsrik och lärorik dag så bar det nästan genast av till stadens årliga tradition: Matfestivalen. Som traditionen bjuder så var det även idag/kväll regn (varför ändra ett vinnande koncept?), men jag tror att de allra flesta höll humöret uppe ändå.

Vi åt kolgrillat kött med gummikaraktär från Riviera, serverat med nybakat bröd, sallad och dressing. Efter att vi mött upp David och Ingrid blev det Tex Mex-tallrik samt thaimat från Event Sweden AB; båda helt OK men den senare enligt uppgift väldigt stark. Härefter begav vi oss till restaurang Glädjes tält, där vi åt Wallenbergare samt Pernillas mandelbiskvi med Ingrid Marie äpplen och vanlijcreme, vilka båda kan rekommenderas varmt, trots att kön var lång och de hade festivalens dyraste pris på drickan; 30kr för en 33 centilitersburk med cola känns aaaaningens dyrt...

 

 
- Så här glad kan bli när en får extra dyr och extra god cola, delad med en kompis..!
 

Efter maten åkte pojkarna lite karusell, innan vi begav oss inomhus, varpå vi flickor ganska snart begav oss hemåt, efter en lång och intensiv men superrolig dag!

 
De besvärliga ryggsmärtorna med nervsmärtor i bäckenet och i benen har hängt kvar även idag, undrar om vattenaerobicsen trots allt var för tuff för min stackars rygg? Får testa vanliga vattengympan i rehabbassängen nästa vecka, och hoppas det funkar bättre!
 
idag har jag nig sammanlagt gått nästan en mil (glömde dock först att stänga av miotionsappen, och sedan dog batteriet, så jag vet inte exakt), vilket i nuläget är alldeles för mycket för min del; får se hur det känns imorgon... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: