Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vårdgaranti

Kategori: Det dagliga livet

Imorse ringde jag till "Vårdgarantigruppen" på Sahlgrenska universitetssjukhuset (SU). Hon lovade att vidarebefordra min remiss till Spenshult, som är det sjukhus de har förstahandskontrakt med. Tyvärr har jag lite dåliga erfarenheter av just Spenshult; inte personligen, men jag har haft flera patienter som opererats där och råkat riktigt illa ut, med komplikationer i form av infektioner och förlängda vårdtider. Jag berättade detta för damen i gruppen, men tyvärr så var hon tvungen att skicka remissen dit; det är bara om de inte har möjlighet att ta emot som SU istället får skicka remissen till Spine center, som jag har hört mycket gott om..:/

Att vänta tills sent i höst/vinter känns dock inte som något alternativ, så det är bara att hoppas att allt ska gå bra; även om jag kommer till Spenshult initialt så kanske jag inte måste opereras där? Dessutom får man väl tro och hoppas att de har förbättrat sina rutiner efter de patienter jag har träffat!
 
 

Kommentarer

  • jennie säger:

    Hoppas att du får en tid snart! de sköter sig säkert bättre nu. Du får hålla hygienföreläsning för dem först annars :) Kram

    Svar: Tack snälla Jennie, har blivit lovad att få en tid inom en månad, så jag hoppas på det! Hoppas och tror att de ska ha bättrat sig, och klarat av alla "inkörningssvårigheter", annars var det ett bra tips..;) Kram <3
    Maritha

    2013-05-01 | 21:20:21

Kommentera inlägget här: