Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Studiedag KI

Kategori: På resande fot

Natten var ganska god, även om jag vaknade många gånger.
Efter en kort bussresa var jag åter på plats på Astrid Lindgrens barnsjukhus, redo för dagens föreläsningar, som visade sig vara jättebra, och -intressanta! Vi fick höra om smärta och smärtbehandling hos barn, barnkardiologi (hjärtfel hos barn), och slutligen evidensbaserad omvårdnad inom barnsjukvården.



Efter dagens slut gick vi runt och gjorde lite studiebesök, det är verkligen underbart att se ett sjukhus som är helt anpassat för barn! Jag önskar alltmer att jag hade haft de praktiska möjligheterna att göra min VFU/praktik här, på Astrid Lindgrens barnsjukhus!

Ambulansen i hisshallen kan inte tuta, men väl blinka, och den är jätterolig att leka i!

Underbara Astrid, som har inspirerat till sjukhusets anda!


Härlig konst, inne på lekterapin.

Underbara, barnanpassade hissar!


Vacker konst!

Givetvis var jag bara tvungen att besöka sjukhusbiblioteket och -skolan, bilder därifrån kan ni se i min bokblogg.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vilka vackra och fina konstverk som de har på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Helt perfekt med barnanpassad konst till och med o hissarna! Det gör ju att barnen haft ngt bra titta på och som de känner igen, från sagans värld!

    Svar:
    Maritha

    2013-04-11 | 01:11:16
  • Maritha säger:

    Ja, det är verkligen jättefint; utsmyckningar och konstverk överallt, som gör det hela lite roligare!

    2013-04-12 | 19:05:43
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se

Kommentera inlägget här: