Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Home, sweet Home!

Kategori: På resande fot

Äntligen hemma, efter tre mycket intensiva studiedagar i huvudstaden, på Karolinska Institutet/Astrid Lindgrens barnsjukhus!

Dagens föreläsningar handlade om spädbarnskirurgi, barncancer och barnortopedi, och var lika intressanta och givande som de tidigare dagarna! :-)

Jag känner alltmer att mitt val att gå denna utbildning var heeelt rätt; jag stormtrivs verkligen! Efter dessa dagar på Astrid Lindgrens barnsjukhus önskar jag verkligen att jag hade haft förutsättningarna att kunna göra min praktik där! Tyvärr går det inte att få ihop, och det kommer säkert att bli toppen på barnkliniken på sjukhuset här i staden också!

Nu sjunker jag ner i soffan, gosar med mina älskade katter (som är sååå glada att matte är hemma!), och avslutar vårt Twilightmaraton!

Margaretha visar det fina informationsmaterialet som finns för barn med cancer.


Denna fina och häftiga tavla kan man nog stanna länge framför, och titta på!

          
Önskar er alla en riktigt god natt (även om bilden är från igår kväll)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: