Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Händelserik dag

Kategori: Husdjuren

Dagen inleddes lugnt och stillsamt, med en fortsättning av det Twilightmaraton som påbörjades igår.
.
Zlatan tycker det är mysigt att se på film med sin matte!


... och han gillar att mysa med sin BFF!

Eftersom jag hade lite svårt att slita mig från maratonet så blev det därefter hetspackning och snabbdusch, innan det var hög tid att åka iväg och lämna in bilen på Skövde bilringar/Mekonomen. Det som tidigare kändes som en alltigenom klockren idé kändes inte längre lika klockren när jag insåg att det inte finns någon busshållplats i närheten av verkstaden! jaja, det fick ju lösa sig ändå (även om halva reskassan gick åt på köpet), och jag hann med mitt tåg mot Hufvudstaden. Resan tillbringades med en ljudbok i öronen, bredvid en äldre gentleman med en distinkt doft av urin (ibland prisar jag nästäppan!)...

 

Efter en uppfriskande promenad bestämde jag mig för att ta bussen resterande sträcka; något som min rygg redan är oerhört tacksam för, och jag troligtvis kommer att bli alltmer tacksam för, för var dag som går - det känns liksom onödigt att totalförstöra en redan trasig rygg redan dag ett av fyra...



Framme på Vanadis hotell erbjöds jag att byta från gemensam till privat WC och dusch, något jag blev mycket tacksam över när jag insåg att trappan till andra våning utgick inifrån hygienutrymmet! Jag kanske är pryd, men jag hade inte känt mig helt bekväm med att stå och duscha medan hotellets övriga gäster passerar på väg mot frukosten...

Rummet är helt OK även för övrigt (förutom att det har egen WC och dusch), det blir nog fler övernattningar här!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Har nog sett alla Twilightfilmerna förutom den sista. Men är mer "det är inget annat bra på TV, ser väl den då". Gillar inte riktigt Twilight... :)
    Söta katter. :)

    Svar: Jag tycker om Twilight, men det finns så mycket annat som också är bra! Visst är mina "bebisar" fina? <3
    Maritha

    2013-04-09 | 22:56:15
    Bloggadress: http://traumerin.blogg.se

Kommentera inlägget här: