Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Produktiv dag

Kategori:

Ytterligare en stormig dag, med regn till och från. Troligtvis är det väl vädret jag får skylla på när det gäller den hälsomässiga svacka jag befinner mig i; det var faktiskt ett bra tag sedan jag var så här trött och hade så här ont! Hoppas och tror att det snart kommer några varma och soliga vårdagar igen!
 
Förmiddagen tillbringades i soffan med katterna, framför Dexter (surprise!), och på eftermiddagen bar det först iväg till Ellen på Salong LE, för en trevlig och avslappnande stund med en god bok i öronen, medan hon piffade till mina ögonfransar, så att jag åtminstonde får SE lite piggare ut än vad jag känner mig.
 
Därefter bar det iväg till högskolebiblioteket, och ett par timmars intensiva studier av hur den kvalitativa innehållsanalysen ska gå till! Under hela dagen har jag dessutom följt diskussionen om Evidensbaserad vård (EBV) på kurswebben och kommit med lagom kloka och eftertänksamma inlägg, så jag får allt säga att dagen på det stora hela har varit produktiv!
 
Nu blir det bädden, i sällskap av en god bok och två gosiga små katter! <3
 
 Lillkissen tycker att hans matte behöver lite puts och ompyssling..;)

"Undrar vad matte egentligen läser för bok???"
 
Tillägg: Inser hur väl mina cyanotiska läppar syns på dessa bilder; ogillar skarpt! :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: